ALAPÍTVÁNY A
ZSIDÓ EGYETEMÉRT
Az alapítvány adatai
1. Az alapítvány neve:
ALAPÍTVÁNY A ZSIDÓ EGYETEMÉRT
( a továbbiakban: Alapítvány)
1.1. Az alapítvány besorolási
kategóriája: Közhasznú szervezet
1.2.Az Alapítvány székhelye: 1085.
Budapest, Bérkocsis utca 2
Telefon: 267- 5415
Számlaszám: 14100457 - 85529149- 01000000
Adószám: 18171893 - 1- 42
3. Az Alapítvány célja:
Az Országos Rabbiképző-Zsidó
Egyetem (1085. Budapest, Bérkocsis utca 2.) tudományos-, kutató- és oktató
munkájának támogatása.
Az Alapítvány céljainak megvalósítása érdekében vagyonából támogatja az
Egyetemen folyó képzéseket, ösztöndíjakat fizet, kiadványokat jelentet meg,
konferenciákat, tanfolyamokat, továbbképzéseket, tanórán kívüli képzéseket, stb.
rendez.
Az alapítvány céljainak megvalósítása érdekében a következő közhasznú
tevékenységeket látja el:
tudományos tevékenység, kutatás
nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés
Az Alapítvány a fenti célkitűzések
gyakorlati megvalósítását folyamatosan segíti.
Az Alapítvány közhasznú céljai
megvalósítása során mentes minden politikai, ideológiai vagy hitbéli
különbségtételtől és működése során kerüli az emberek bármilyen hátrányos
megkülönböztetését.
Az Alapítvány közvetlen politikai
tevékenységet nem folytat, politikai pártot és politikai tömegmozgalmat nem támogat,
pártoktól független, azoknak anyagi támogatást nem nyújt, azoktól anyagi
támogatást nem fogad el, országgyűlési képviselői, megyei, fővárosi
önkormányzati választáson jelöltet nem állít, és nem támogat.
4.Az Alapítvány jellege:
Az Alapítvány nyílt, amelyhez
mindazon belföldi és külföldi jogi és természetes személy csatlakozhat, aki, vagy
amely szervezet célkitűzéseivel egyetért természetbeni adománnyal és
vagyonrendeléssel csatlakozhat. Az adományok, csatlakozások, támogatások
elfogadásáról a Kuratórium dönt.
Az Alapítvány nyitott, közhasznú
szolgáltatásait bárki igénybe veheti.
A Kuratórium ülései nyilvánosak.
A Kuratórium az általa hozott döntéseket az Alapítvány székhelyén hirdetőtáblán
közzéteszi.
A kuratórium évente egyszer az Alapítványhoz csatlakozóknak tájékoztatást ad éves
munkájáról, az Alapítvány által támogatott eredményekről, személyekről és az
Alapítvány anyagi helyzetéről.
Az Alapítvány az államháztartás alrendszereitől a normatív támogatást
kivételével csak írásbeli szerződés alapján részesülhet támogatásban. A
szerződésben meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és
módját.
Az Alapítvány irataiba az alapítvány
székhelyén, -előzetes egyeztetés után- bárki betekinthet, azokról
saját költéségén másolatot készíthet.
5. Az Alapítvány által nyújtott
támogatás formái:
Az Alapítvány ösztöndíjak és
pályázatok kiírásával, eseti vagy rendszeres pénzbeli vagy dologi juttatásokkal,
illetve bármely más módon segítheti az alapítványi célok elérését. A
támogatásban részesíthetők egyes magánszemélyek, csoportok, továbbá jogi
személyek is.
6.Az Alapítványt kezelő szerv:
Az Alapítvány kezelését az
Alapító által határozatlan időre kijelölt három tagú Kuratórium látja el.
A Kuratórium tagjai:
A Kuratórium elnöke: Prof. Dr. Schőner Alfréd
tagjai: Deutsch Gábor, Korner Gerold.
7. A Kuratórium működése:
A Kuratórium legfőbb feladata az
Alapítványi vagyon gyarapítása és hatékony működtetése annak érdekében, hogy az
alapítvány célkitűzései minél szélesebb körben megvalósuljanak.
A Kuratórium szükség szerint, de évente legalább négy alkalommal ülésezik. A
Kuratórium ülései nyilvánosak.
A döntésekről az érdekelteket a határozat meghozatalát követő 15 napon belül
írásban értesíteni kell. A Kuratórium a határozatait nyilvánosságra hozza.
Az Alapítvány működésével kapcsolatos iratokba az érdekeltek a Kuratórium egy erre
kijelölt tagjával történt előzetes egyeztetés után betekintést nyerhetnek.
Az Alapítvány minden belföldi és külföldi,
jogi és természetes személy adományát köszönettel várja.
Az
adományok, csatlakozások, támogatások elfogadásáról a Kuratórium dönt.

|